Kjøpsvilkår

1. Om Dirty Tacos restaurant

Dirty Taco-appen og/eller netthandelssiden («Appen/Netthandelssiden») leveres av Dirty Tacos restaurant med organisasjonsnummer 559315-5913 («Selger», «vi» eller «oss»). Hvis du ønsker å kontakte oss, finner du kontaktinformasjon i avsnitt 12 nedenfor.


2. Om vilkårene og betingelsene for kjøp og kjøp via appen/nettbutikken

Disse vilkårene gjelder ved bestilling og kjøp av produkter og tjenester via appen/e-handelsplattformen. Kjøpsavtaler initieres via appen/e-handelsplattformen og anses inngått når vi har bekreftet bestillingen din i ordrebekreftelsen, eller, hvis dette skjer tidligere, når du har begynt å bruke en bestilt tjeneste.


3. Priser og produkter

Priser for produkter og tjenester er oppgitt inkludert mva. i den angitte valutaen. Ved kassen presenteres totalprisen, inkludert alle gebyrer som fraktgebyrer, ekspedisjonsgebyrer og lignende.


Vi har som mål å alltid holde appen/e-handelssiden oppdatert med eventuelle endringer i produktsortimentet, men vi forbeholder oss retten til at noen produkter kan være utsolgt. Vi bestreber oss på å sikre at alle priser og produktbeskrivelser i appen/e-handelssiden er helt nøyaktige, men vi forbeholder oss retten til å gjøre eventuelle feil.


4. Bestill

Bestillinger legges inn i appen/e-handelsplattformen. Ved bestilling må du oppgi e-postadresse, navn og telefonnummer. All personlig informasjon som oppgis ved bestilling må være korrekt og gjelde personen som bestiller produktene. Vi er ikke ansvarlige for manglende levering på grunn av utilstrekkelig eller feil informasjon som oppgis ved bestilling. Alle bestillingene dine finner du under Historikk i appen eller via e-post for e-handelsplattformen.


5. Betaling

Betalingsmåtene som er tilgjengelige for hvert produkt eller hver tjeneste presenteres i kassen. Betaling skjer med kortbetaling, Swish eller på annen måte i samsvar med kjøps- og betalingsbetingelsene som gjelder for hver betalingsmåte og som er oppgitt i forbindelse med kjøpet. En kvittering sendes elektronisk til din oppgitte e-postadresse.


Kortbetaling

Vi aksepterer betaling med Visa, MasterCard og American Express. Kredittkortet ditt vil bli belastet umiddelbart.

Betaling med kort krever at kunden registrerer ett eller flere betalingskort eller andre betalingsmidler ved å legge inn kortinformasjonen i appen/e-handelssiden. For betalingskort må kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode/CVV-kode registreres.


Betaling med Swish

Vi aksepterer betaling med Swish. Belastningen skjer direkte til telefonnummeret som er knyttet til Swish og som oppgis ved betaling. Når du betaler med Swish, blir du bedt om å åpne Swish-appen og autentisere deg med din e-identitet.


6. Ordrebekreftelse og levering

Når vi har mottatt bestillingen din, bekrefter vi dette direkte i appen/e-handelsplattformen. Når bestillingen din er bekreftet og klar til levering, vil du motta en ordrebekreftelse i appen/e-handelsplattformen.


Tilgjengelige leveringsalternativer presenteres i kassen, du velger ditt eget leveringsalternativ når du legger inn bestillingen.


7. Angrerett

Når du handler via appen/e-handelssiden, har du angrerett i henhold til fjernsalgsloven ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager. Ved kjøp av tjenesten regnes fristen fra bestillingsdatoen, og ved kjøp av varer fra den datoen du mottok varene. Vi refunderer da gebyrene du har betalt for det aktuelle produktet eller tjenesten. Du må selv betale returkostnaden når varene sendes tilbake.

Angreretten gjelder kun forutsatt at (i) produktet returneres i uskadet stand, eller (ii) at vi ikke har påbegynt leveransen av tjenesten du ønsker å angre en bestilling på. Vær oppmerksom på at salg av matvarer ikke er dekket av angreretten. Du kan lese mer om angreretten og hvilke varer og tjenester som er unntatt fra angreretten på Forbrukerverkets nettsider, hvor skjemaer for utøvelse av angreretten også er tilgjengelige.


8. Produktgaranti

Vi gir ingen garantier på produktene du kjøper og bestiller fra oss, men du har alltid rett til å klage på et defekt produkt innen tre år etter kjøpet (se punkt 9). I den grad produsenten av et produkt gir garantier, gjelder slike garantier naturligvis for produktet.


9. Klager

Når du mottar produktene dine, er det viktig at du kontrollerer at de ikke er skadet eller defekte. Hvis du mener at et levert produkt eller en tjeneste er defekt, må du reklamere på produktet eller tjenesten innen rimelig tid ved å kontakte oss. Vi vil deretter undersøke klagen og informere deg om vi kan godta klagen, og i så fall hvordan vi vil rette feilen, f.eks. ved omlevering, prisavslag eller refusjon. Eventuell refusjon vil bli gjort så snart som mulig og senest 30 dager fra datoen klagen er ferdigbehandlet.


10. Immaterielle rettigheter

Din bruk av appen/e-handelsplattformen overfører ikke opphavsrett eller andre immaterielle rettigheter til deg. Du har ikke lov til å bruke, kopiere, endre eller på annen måte håndtere programvare eller annet materiale som tilhører oss eller våre partnere (for eksempel, men ikke begrenset til, informasjon og bilder som er gjort tilgjengelig via appen/e-handelsplattformen), og du har heller ikke lov til å overføre eller gi rettigheter til slik programvare eller materiale til noen andre.


11. Behandling av personopplysninger

For å kunne motta, håndtere og levere bestillingen din, vil salgsselskapet behandle dine personopplysninger. All vår behandling av personopplysninger er i samsvar med gjeldende personopplysningslovgivning. Du kan lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår personvernerklæring.


12. Kontakt og kundeservice

Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du nå oss på følgende måte:

Skitten tacos-restaurant

Kungsgatan 14, 652 24 Karlstad

farok@sagagruppen.se


13. Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for skade eller manglende ytelse som følge av streik, brann, myndighetshandlinger, arbeidskonflikter, ulykker, svikt eller forsinkelse hos en underleverandør, sammenbrudd i offentlige kommunikasjonssystemer eller andre omstendigheter utenfor vår kontroll som vi ikke med rimelighet kunne ha forventet å forutse, og hvis konsekvenser vi ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet. Dersom en omstendighet i samsvar med denne klausul 13 vedvarer i mer enn 1 måned, har en part rett til å si opp enhver kjøpsavtale med umiddelbar virkning hvis ytelse forhindres av slike omstendigheter.


14. Generell ansvarsbegrensning

Vårt ansvar for leverte produkter og tjenester forutsetter at de brukes slik det er tiltenkt. Vårt øvrige ansvar for skader som måtte oppstå som følge av mangler ved produkter og tjenester vi leverer, er begrenset til det som følger av gjeldende ufravikelig lovgivning. Med mindre ufravikelig lov bestemmer noe annet, er vi ikke ansvarlige under noen omstendigheter for indirekte skade eller tap, og vårt ansvar overfor deg er, med mindre det foreligger forsett eller grov uaktsomhet, begrenset til den erstatningen du betalte for det aktuelle produktet eller tjenesten.


For å ha rett til erstatning for skade, må kravet om erstatning fremsettes innen rimelig tid fra det tidspunktet skaden ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.


15. Endring av kontraktsvilkår

Vi forbeholder oss retten til å endre disse generelle vilkårene og betingelsene fra tid til annen. For gjennomførte kjøp gjelder alltid de vilkårene og betingelsene som er godkjent og akseptert av deg i forbindelse med det aktuelle kjøpet.


16. Tvister og gjeldende lov

Tvister angående gyldigheten, tolkningen og anvendelsen av disse vilkårene skal primært løses gjennom forhandlinger mellom Salgsselskapet og deg som kunde. Dersom slike forhandlinger ikke fører til en løsning av tvisten, kan tvisten, på din anmodning, behandles av den svenske klagenemnda, ARN. Tvisten kan også behandles av en alminnelig domstol, i hvilket tilfelle svensk lov skal gjelde.